Koffie, Oranje stoeltjes en Vuile Bordjes - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu Koffie, Oranje stoeltjes en Vuile Bordjes - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu

Koffie, Oranje stoeltjes en Vuile Bordjes

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

03 September 2010 | Aruba, Oranjestad

Hallo lieve allemaal! / Bon Bini Dushi’s

Bij jullie zijn de scholen en het werk inmiddels weer begonnen, nou hier op Aruba is het luie leventje ook afgelopen! Afgelopen maandag ben ik begonnen aan mijn eerste week bij het Holiday Inn.

Ik ben deze week begonnen in het Corals Restaurant. Het Corals is het ‘buffet’ restaurant wat er vooral voor de all-inclusive gasten van het Holiday Inn is.
Het is een grote zaal met witte tafeltjes en oranje stoeltjes. Nogal kantine-achtig.

In het Corals wordt ontbeten, geluncht en gedineerd. De eerste dag (en de rest van de dagen dat ik gewerkt heb) bestond mijn taak uit mijn ‘station’ schoonhouden. Een station bestaat uit ongeveer 8 tafels waar ik dan moet zorgen dat er genoeg koffie in de kannen zit en de vuile bordjes af moet ruimen…
Dit heb ik dus maandag, donderdag en vrijdag van 8 tot 4 gedaan. Dinsdag en woensdag was ik al 2 dagen vrij. Dit komt doordat het nu laagseizoen is en het Holiday Inn voor maar ongeveer 50% gevuld is. Teveel personeel dus, voor te weinig mensen.

Sowieso ligt het werktempo hier laag, maar dat is toch heel moeilijk aanpassen! Als ik van de ene kant van de zaal naar de andere kant van de zaal loop haal ik ongeveer 3 Arubanen onderweg in… Langzaam werken is een ding, maar dit gaat bijna in zijn achteruit!

Zaterdag en zondag moet ik ook weer van 8 tot 4 werken in het Corals, wat er daarna gebeurd weet ik nog niet. Florentine en ik werken allebei in het Holiday Inn, maar zij werkt de avondshift (van 3 tot 11). Ze zouden ons samen gaan inroosteren op dezelfde tijden zodat we een auto kunnen delen, want dit is natuurlijk niet te doen! Jammer genoeg hing er al een rooster waarin ik weer in het Corals was ingedeeld van 8 tot 4 en Florentine van 3 tot 11. Hier moeten we dus maar weer even achteraan…

Hoe ik op dit moment tegen mijn stage aankijk is heel erg gemend. Aruba zelf is fantastisch! Perle d’Or is echt een leuke plek om te wonen en de mensen hier zijn gezellig en aardig. De stage zoals hij nu is maakt het geheel jammer genoeg wat zuur. Ik hoop echt dat het veel beter gaat worden, want dit is voor 5 maanden echt niet leuk! Ons is toegezegd dat wij nog op andere afdelingen mogen werken, maar een voor een worden de F&B outlets gesloten door de lage bezetting (hetgeen ik een hele vreemde gang van zaken vind…) We houden moed! En anders maar even de stagebegeleider inschakelen.

Ik wacht af en laat het Arubaanse ‘One Happy Island’ maar goed op me inwerken!

Heel veel liefs en Ayoo!

Xx
Marloes

  • 04 September 2010 - 07:41

    Uncle Ben:

    Sorry Nichy van me.
    het is nu zaterdagochtend 9:30 uur. je bent lekker de ontbijtbordjes van al die gulzige amerikanen aan het afruimen. Ik heb je gisterenavod gemist, zag wel jouw bericht, maar ik fungeerde die dag als oppas van sep. En dan weet je het wel... Ik ben gesloopt.. Enfin, Marloes, je moet ervan uit gaan dat alles vanaf de bodem wordt opgebouwd. Ook jouw stage. have faith!

    Much Luv van
    Uncle Ben

  • 05 September 2010 - 19:50

    Jeroen:

    Wat loop je nou weer te zeuren joh! Ouwe zeikerd! Wat is er mis met 5 maanden vakantie op aruba? Wil je soms met mij ruilen? Lijkt mij geen slecht plan :)

  • 05 September 2010 - 20:26

    Marloes:

    @ Jeroen

    Hoezo vakantie? het is 6 dagen per week werken, twee dagen vrij is een uitzondering! En tsja.. kiezen tussen wat nuttigs leren of 6 dagen per week, 8 uur per dag in een airco-ruimte die niks met strand enzo te maken heeft koffie en vuile borden sjouwen....hmmm :P

    Je hebt gelijk. Het blijft Aruba! Maar de stage is 85% van mijn opvulling..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 20046

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: