Het leed dat blauw/oranje uniform heet! :-P - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu Het leed dat blauw/oranje uniform heet! :-P - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu

Het leed dat blauw/oranje uniform heet! :-P

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 Augustus 2010 | Aruba, Oranjestad

Bon dia! Bon Tardi! Bon Noche
(Goeiemorgen, Goeiemiddag, Goeieavond)

Nog een weekendje vakantie en dan gaat het echte stageleven beginnen!
De afgelopen paar dagen op Perle waren ook weer stuk voor stuk relaxt! Allereerst zijn we woensdag naar de Paddock gewees. De Paddock is het cafe voor Nederlandse studenten op de woensdagavond. Het is geschilderd met koevlekken en er staat ook een plastic koe op het dak… Hij ligt aan een ‘dock’ waardoor de traditie is ontstaan dat je op je laatste ‘paddockavond’ het water in gaat. Deze keer waren er een stuk of 6 mensen die het water ingingen. Op zich was het wel leuk, maar ik had me er iets meer bij voorgesteld. Het hele gebeuren was vooral heel erg warm! We zijn rond een uurtje of een weer naar huis gegaan en daarna lekker gaan slapen

Deze afgelopen week hebben we ook een nieuw strand bezocht, namelijk Baby Beach. Baby Beach is een strand wat nog niet zo bebouwd is er waar je goed kan snorkelen. Zelf heb ik nog geen snorkelsetje, maar dat gaat wel goed komen. Het was vooral weer adembenemend om een turqoise zee te zien die zo helder was!

Ik heb afgelopen week al mijn eerste echte Arubaanse cultuurervaring gehad! Florentine, Susan en ik moesten naar het Holiday Inn om papieren af te leveren en onze werkkleding op te halen. Na 3 uur hadden we uniformen, een naambadge en twee formulieren die we ergens anders weer moesten inleveren.
Alle uniformen en broeken waren al een keer vermaakt, dus welke maat je ook nam, geen enkele broek zat hetzelfde! Niks hing op volgorde en alles ging lekker in een relaxt tempo. (Poco Poco zoals dat hier heet). Geduld is een schone zaak, maar dit gaat uiteindelijk toch wel wat van ons aanpassingsvermogen vergen ben ik bang !
Enfin. Wij die papieren in gaan leveren bij Servicio de Impuesta (belastingkantoor) en de uniformen konden we de volgende dag ophalen. Van Florentine waren ze nog niet klaar en bij Susan stond de naam er verkeerd in! Beter maar gewoon om lachen. De aankomende 5 maanden zal ik dus in een outfit rondlopen bestaande uit een blauwe blouse met oranje randjes. Een beige broek met plooi en een schortje in precies een andere kleur blauw! WAUW!

Gisteravond was er het welkomsfeestje voor alle nieuwe Nederlandse stagiaires op Perle d’Or. Ik had er eerst niet zoveel zin in, maar het was een supermooi feestje! Iedereen moest in het wit en we hadden een echte Arubaanse DJ! Voor de mensen die weten hoe ik ben :P Ik heb al meer gefeest dan de afgelopen 2 jaar, maar ik doe geen gekke dingen hoor! Haha. Na het feest was iedereen zo verschrikkelijk nat van het zweet dat we lekker het zwembad ingedoken zijn (met kleren en al ! :P) Dat was wel even heerlijk. Zelfs de security werd het water ingetrokken, maar dat vond hij wel grappig! Als je hier woont of werkt moet je er gewoon rekening mee houden dat je in het zwembad terecht komt, met of zonder kleren aan!

Om samen te vatten; het is hier super, het echte leven begint na dit weekend en ik heb de mooiste werkoutfit ever (ugh ugh)!

Ik zeg: Ayoo!
Xxx
Marloes

  • 31 Augustus 2010 - 11:18

    Kitty:

    Klinkt goed! (H)
    Maare.. krijgen we ook een fotoo van jullie sexy werkpakjes.. ;)

    xxxx

  • 31 Augustus 2010 - 13:49

    Ria :

    zo te hooren gaat alle goed

    geniet nog maar lekker daar
    veel plezier en we spreken elkaar
    xxx uit lichtenvoorde van bianca en ymo
    groetjes van de rest en xx

    ps ben ook wel benieuwd wat voor werkkleding je hebt hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 20066

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: