Kitchen Mashers, Paychecks en Thanksgiving - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu Kitchen Mashers, Paychecks en Thanksgiving - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu

Kitchen Mashers, Paychecks en Thanksgiving

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 November 2010 | Aruba, Oranjestad

Dag lieve allemaal,

het is maar weer eens tijd voor een reisverslagje! Ondertussen hebben berichten ons bereikt van de eerste sneeuw in Nederland. Vrieskou en witte vlokken, ik kan me er haast niets bij voorstellen. Hoewel het al bijna december is hebben wij hier nog steeds 30 graden. Wel valt er nog relatief veel regen, maar koud is het niet!

Met het Holiday Inn heb ik het eindejaars bowling tournament gehad. Volgens de flyers zou het toernooi om 19:00 uur beginnen. Dus ik als brave Nederlander kwam daar netjes op tijd aan. Bleek uiteindelijk dat de tijd gewisseld was naar 19:30, dus op zijn Arubaans was iedereen om 20:00 uur binnen en konden we beginnen met bowlen. Ik zat in het team van de 'Kitchen Mashers'. Het was heel erg leuk om collega's eens in een hele andere setting te zien. Ik heb veel plezier gehad..en de uitslag?! We waren ena-laatste! haha. Maar in elk geval was het een leuke avond!

Ik heb ook nog iets heel hilarisch met mijn paycheck meegemaakt. Elke twee weken kunnen wij een paycheck ophalen bij kantoor accounting. Deze paycheck moeten we inwisselen in de bank voor Florins. Nou staat al 3 maanden mijn naam verkeerd op mijn Paycheck; mijn paspoortnaam is Marie Lousie en let op; op de paycheck staat Maria Louise. Nu is het al die tijd goed gegaan bij de bank, maar deze keer was een fantieke stagiar echt niet van plan mij mijn geld mee te geven. (Begrijpelijk natuurlijk maar wel een beetje scheef pas na zo'n lange tijd). De stempels stonden echter al op de check, dus deze werden grondig doorgekrast en ik moest terug naar het Holiday inn voor een nieuwe check. Bij het Holiday Inn ging de check wist de vrouw niet zo goed wat ze ermee aan moest, dus na grondig overleg met de supervisor kwam er een ouderwetse typemachine tevoorschijn! De Check werd in de machine gedraaid en precies boven de verkeerde naam werd mijn goede naam getyped. Er ging een streep door de verkeerde naam en ik kon weer terug naar de bank. Een beetje synisch ging ik met mijn verkrachtte paycheck terug en deze keer kreeg ik mijn geld zonder problemen mee... Ik heb me achteraf scheef gelachen. Officiele documenten verbeteren op zijn Arubaans!

Verder is het nog thanksgiving geweest (25 november). Dit is een echt Amerikaans feest waarbij een goede oogst word gevierd en om te vieren dat de Amerikaanse pelgrims en de native-americans (indianen) vrede hadden gevonden. Voor de gasten in het restaurant was er een enorm Turkey-buffet opgezet. Ik kon me niet zo goed voorstellen dat mensen met thanksgiving in een buffet-restaurant van het hotel gingen eten, maar er was best wat animo. We hadden wel 10 Turkeys, 20 appeltaarten en 20 pompoentaarten waarvan 3/4 is blijven staan... mar goed! haha. Het leukste van de avond vond ik in elk geval de decoratiestukken die ik voor het buffet mocht maken! Een mooie mand gevuld met mais, druiven, bloemen en pompoenen!

Verder is het op Aruba nog steeds heerlijk genieten! Van de mensen, van de omgeving en van het weer (soms) haha. Het regent best veel. Maar daar gaan we maar niet te moeilijk over doen.
Binnenkort is het alweer kerst! Ik weet niet zeker of ik dan moet werken, maar als het goed is ben ik wel vrij met oudjaar! Ik kijk er naar uit!

Hopelijk gaat alles nog steeds goed met jullie. Geniet van de warme chocolademelk bij de openhaard, dan pak ik hier nog een mango-smoothie :P

xxx

Marloes




  • 28 November 2010 - 21:03

    Laura:

    Hey, supertof om weer wat te lezen! Heb geen open haard, maar wel bevroren vingers, een vol opengedraaide verwarming en hete thee :P Die smoothie is moeilijk voor te stellen. Geniet ervan! Groetjes uit 't oooooosten!

  • 01 December 2010 - 22:35

    Auntie Carla & Uncle:

    Lief & dapper nichie van ons,
    Hier weer een berichtje vanuit LSD. We zijn net binnen nadat we Dora (cavia) en Diego(konijn) maar even naar een windbeschutte plek hebben verplaatst. Dikke jassen, winterboots, sjaals en handschoenen beschermen ons enigzins tegen die verr.... oosten wind. Heb jij niet nodig! Lekker in een zomer jurkje of een short...genieten van al die smoothies.
    Enfin,, wederom een leuk verslag. Wij hebben met Opa & Oma ook Thanksgiving gevierd (zoals elk jaar). Die oudjes hebben weer heerlijk gesmuld voor de komende dagen (naar hun zeggen krijgen ze geen lekker eten).
    We moeten maar weer even proberen te chatten. Jij was wel een aantal keren online, maar wij niet.
    Nou lieverd, tot snel.

    xxx
    C & B

  • 01 December 2010 - 22:38

    Auntie Carla&Uncle B:

    By the way,,,,

    Nog heel hartelijk dank voor de lieve briefkaart.

    xxxxx

    C&B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 20068

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: