Bowlen, Herrie in de keuken en Sinterklaas! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu Bowlen, Herrie in de keuken en Sinterklaas! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu

Bowlen, Herrie in de keuken en Sinterklaas!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 November 2010 | Aruba, Oranjestad

Dag lieve allemaal!

Zei ik vorig reisverslag nog dat de helft van de stage al in zich
t is, zit ik nu toch echt al dik een week over de helft heen! Op het moment van schrijven heb ik nog 74 dagen te gaan! Het echte aftellen gaat nu toch wel beginnen.

Afgelopen week is de Sint aangekomen op Aruba. Hij kwam aan met de stoomboot in Oranjestad. Jammer genoeg kon ik daar zelf niet bij zijn omdat ik moest werken, maar als ik Sint was wist ik het wel; lekker in de Caribben blijven hangen!
Ook pepernoten, chocoladeletters en marsepein liggen hier gewoon in de winkel! Is soms ook wel heel grappig hoor. 'Echte bolletje pepernoten en verkade choco-letters'. Nu kijken of ik iets in mijn slipper krijg... haha

Ik werk nu bijna 3 weken in de keuken! Het werk is best eenvoudig, maar de afwisseling is erg leuk. De ene keer sta ik op het buffet (checken en bijvullen) de andere keer sta ik op de front-cooking en hier en daar ook een cafetaria-dienst. Collega's zijn erg aardig en vriendelijke en iedereen is altijd wel bereid je te helpen. Wel hebben de collega's iets raardere trekjes. De chef vertelde dat hij moe werd van mensen die maar laat binnen kwamen en weer eerder weggingen. Dat was niet de manier van doen. (Mijn chef is een Nederlander, al 20 jaar in Aruba, maar goed nog steeds een Nederlanders).. Op de eis dat iedereen maar iets harder moest gaan werken om wel op tijd klaar te zijn kreeg hij de reply; 'Dan willen we ook salarisverhoging.' De gedachte hierachter is dat je bent aangenomen om op een bepaald tempo te werken en als ze dus harder moeten lopen, willen ze ook salarisverhoging.. Om je krom te lachen! haha

Aanstaande vrijdag is er een heus bowling-toernooi georganiseerd. Het fin de ana (einde van het jaar) toernooi. Ik zit het team van de 'Kitchen Mashers'. We krijgen zefs t-shirts om in te spelen met onze naam erop! Kijken wat dat gaat worden haha...ik vind het in elk geval leuk om iets met collega's te doen buiten het werk om! Leer je ze ook op een ander manier kennen!

Inmiddels is ook mevrouw Pelzer hier op bezoek. Mevrouw Pelzer is de stagebegeleidster vanuit de hotelschool zelf. Ze komt hier een week om gesprekken af te leggen met supervisors en contacten te onderhouden met de hotels. Mijn gesprek is al geweest en iedereen was erg tevreden :) dus daar ben ik natuurlijk wel blij mee!

Nou dit was het dan weer voorlopig! De zon laat zich jammer genoeg al een paar daagjes niet echt zien, maar ik heb goede hoop voor volgende week! Heel veel plezier met surprises en pakjes en ik zeg:

Ayoo!! xxxx

Marloes


  • 18 November 2010 - 23:33

    Giel:

    Jaaaa. Je komt al weer bijna terug =) Lekker de kou in (nog steeds jaloers op die 31 graden :P)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 20069

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: