Bon Pasco! Pasa bon anja en welkom in 2011! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu Bon Pasco! Pasa bon anja en welkom in 2011! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu

Bon Pasco! Pasa bon anja en welkom in 2011!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Januari 2011 | Aruba, Oranjestad

Hallo hallo!

Toch maar weer eens een berichtje vanaf het warme Aruba!
Allereerst GELUKKIG NIEUJWAAR! iedereen, oftewel: Pasa bon anja, zoals ze dat hier zeggen! Ik hoop dat iedereen een leuke jaarwisseling heeft gehad en ik wens iedereen een gezond 2011 toe!

Zal ik eerst maar eens vertellen over kerst. Eerlijk gezegd ontbrak het kerstgevoel wel een beetje! Aruba is net als Nederland gewoon versierd met bomen en lampjes en (plastic) sneeuwpoppen, maar het is toch niet helemaal hetzelfde. Met de kerstdagen zelf heb ik gewoon moeten werken in het Holiday Inn, maar kerstavond hebben we wel lekker genoten!
Het idee was om naar een gospel kerk te gaan en allemaal van die swingliedjes mee te zingen. Na lang zoeken hadden we een kerk gevonden waar dat zou gaan gebeuren. We moesten ons wel netjes aankleden, maar daarna konden we de mis bijwonen. Nou... dat was wel een ervaring. Eigenlijk was het gewoon een Katholieke kerkdienst, maar dan in het Papiamento. Er werd uiteraard wel gezongen, maar Vals!!! Vals!! Het was eigenlijk gewoon niet om aan te horen. Nadat we een paar liedjes hadden meegezonden zijn we weggegaan, het was gewoon niet om aan te horen! Maar wel heel erg leuk om een dienst in het Papiamento te hebben gehoord.
Na de kerkdienst zijn we (Iris, Vincent, Maikel en ik) sushi gaan halen. Dat was voor mij een eerste keer. Met de sushi zijn we lekker op het strand bij het renaissance hotel gaan zitten! Ik vond het heel erg lekker en het was wel echt een lekkere kerstavond, met sushi op het strand!

Met nieuwjaar hadden we het idee opgevat om naar de California Lighthouse te gaan. Vanaf dat hoger gelegen punt zouden we het vuurwerk van het hele eiland kunnen zien. Echter, begon het om een uur of 7 's avonds te regenen! Echt verschrikkelijk! Uiteindelijk hebben we nog wel even bij de ligthouse gestaan, maar het was te windering, te koud en te nat. We zijn afgedaald en naar cafe 080 gegaan. 080 is een Nederlands cafe. Na toch een beetje een plan B-gevoel hebben we ons nog prima vermaakt. In Nederland is het om kwart voor twaalf helemaal stil en hoor je niks, op Aruba beginnen mensen gewoon om 10 uur met vuurwerk afsteken en dan is het om half 1 op! Een grote traditie op Aruba zijn de honderdduizend klappers! Het lekker wel oorlog! Iedereen opende de avond met zo'n klapper, dus op een gegeven moment zag je helemaal niks meer van al het kruit! Zelf had ik natuurlijk ook wat vuurwerk gekocht! Het was uiteindelijk nog een hele leuk avond en we zijn knallend 2011 ingegaan!

De volgende ochten hebben we de traditie van de nieuwjaarsdauik geeerd! Om 12 uur zouden op Moomba beach de nieuwjaarsduik zijn. We zijn er naar toe gegaan en kregen ook nog zo'n mooie mooi oranje Unox muts! Na een lekker verfrissend duikje hebben we nog een bekertje erwtensoep gegeten op het strand. Amerikanen snapten er helemaal niks van. Idiote Nederlanders! Eentje vroeg zelfs bij het aanzien van de erwtensoep: do you guys really eat that??!! haha.

Nouja, met nieuwjaar is ook mijn laatste maand op Aruba aangebroken! Heel vreemd, maar ik ga nog zeker van die laatste maand genieten. Ik moet in totaal nog 2 weken werken, de 16e is mijn laatste werkdag en daarna nog 2 weken vakantie! Ik hoop dat iedereen ook een spetterend nieuwjaar heeft gehad en ik zie jullie allemaal over een maand weer!!!


dikke zoen!

xxx


  • 02 Januari 2011 - 16:54

    Oom Ben:

    Jij ook een fantasties 2011 toegewenst Marloes. Ik kijk uit naar je terugkeer naar het land waar de nieuwjaarsduike nog een echte heldendaad is!! Tweede kerstdag waren je mama, Kitty en Niels bij ons samen met Opa en Louise, Joop en Ineke en de kinderen van Dennis en Leonie, Dylan en Catlin, Volgend jaar weer met z'n allen hoor!!!!
    Een dikke kus van mij en ook van tante Carla. Vaya con Dios.


  • 02 Januari 2011 - 17:25

    Monika Zwahlen:

    Hoi Marloes,
    Ik wens je een gelukkig en spannend nieuw jaar, of zoals ze dat hier in Malaysie zeggen: Selamat tahun baru!
    Leuk dat je intussen ook aan de Sushi bent!
    Groetjes
    Monika

  • 03 Januari 2011 - 09:38

    Ruby:

    Jij ook de beste wensen voor 2011. Maak er iets moois van.
    Het jaar is voor jou in ieder geval lekker warm begonnen. Heerlijk.
    Ik ben vanochtend op weg naar mijn werk alweer bijna onderuit gegaan met mijn fiets vanwege de lichte ijzel!! Ja, lach maar.
    Miesje geniet nog van je maandje in Aruba want daarna is het warme relaxte leventje voorlopig even afgelopen hoor.
    Dikke kus ook van Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 20064

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: