Zon, Arubaanse verjaardag en maandje werken - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu Zon, Arubaanse verjaardag en maandje werken - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu

Zon, Arubaanse verjaardag en maandje werken

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 December 2010 | Aruba, Oranjestad

Dag lieve mensen!

16 decemeber betekent dat we alweer op de helft van de maand december zijn! Het is belachelijk hoe snel de tijd weer vliegt. Het weer hier is gelukkig weer een beetje aan het opknappen. De zon is weer terug en de regen laat zich heel af en toe nog zien, maar het Aruba-gevoel is weer aanwezig!

De laatste maand van mijn werken is ook ingegaan! 17 januari stop ik met werken bij het Holiday inn, dan heb ik nog twee weken vakantie voordat ik weer naar huis ga.

Op Aruba is alles nu ook al in kerstsferen versierd. Het is wel heel raar om te zien in deze tropische omgeving. Allemaal sneeuwpoppen, een wollige kerstmand en kerstbomen. Veel kerstbomen zijn natuurlijk kunst, maar er worden ook gewoon echte bomen geimporteerd, die zijn dan natuurlijk wel 5x zo duur. Het echte kerstgevoel heb ik nog niet te pakken. Ik weet ook niet zeker of dat nog gaat komen. Tijdens eerste en tweede kerstdag moet ik namelijk gewoon werken. (Horeca blijft horeca natuurlijk). Wel ga ik kijken of ik op kerstavond lekker uit eten kan gaan. Ik heb ook nog een uitnoding van Andrea (collegaatje van het werk) staan om daar te gaan eten op kerstavond. Echt heel lief om me uit te nodigen! Mensen zijn hier heel snel heel hartelijk!

Met nieuwjaar hebben we hier met de groep van Perle d'Or het idee opgevat om naar de California Lighthouse te gaan. Dat is een wat hoger gelegen punt zodat we al het vuurwerk over het eiland kunnen bekijken. Gewoon wat muziek en drank mee en gaan met die banaan! haha. Het lijkt mij in elk geval een hele leuke ervaring.

Afgelopen week ben ik ook naar een echte Arubaanse verjaardag geweeest. Een ander collegaatje, Noemie, werd 19 jaar en had gevraagd of ik op haar verjaardag wilde komen. Ze had wat vriendinnen uitgenodigd en we zouden een tea-party houden. Ik vond het natuurlijk superleuk dat ze me had uitgenodigd! Bij aankomst kreeg ik een rondleiding door het huis. Ze woonde niet bepaald klein! Alles was wel gelijkvloers, dit is bij de meeste huizen het geval vanwege de warmte.
Eigenlijk draait een feest bij Arubanen alleen maar om eten. Tijdens de tea-party zaten we rond een tafel die bijna bezweek onder al het eten wat erop stond. Cupcakes, schalen met chocolaatjes, schalen met sandwiches, schalen met toastjes, marshmallows, pepermuntjes en natuurlijk twee potjes thee! Na lekker te hebben gegeten en thee gedronken ging de muziek aan en werden er spelletjes gespeeld en een beetje gedanst. Ik kon vrij weinig verstaan omdat papiamento nog steeds niet mijn sterkste kant is. De vriendinnen van Noemie probeerde wel Nederlands te praten, maar ze zijn het gewoon niet gewend en vervallen automatisch in papiamento. Ik heb het in elk geval heerlijk naar mijn zin gehad! het was een hele leuke ervaring.

Nog iets grappigs:

Mijn airco was kapot. Na 3 dagen bellen kwam er een mannetje om de airco te fixen. Hij klimt op een laddertje, schroeft het geval open en haalt er een groen electronica plaatje uit. Vervolgens houdt hij een schroevendraaier (!) in een aansteker vlam en begint tegen dat plaatje te porren. Nadat hij constateert dat het niet warm genoeg is pakt hij een gasbrander en herhaalt wat hij deed. Daarna schroeft hij het geval weer in elkaar, gevolg: mijn airco doet het weer! haha.

Nou lieve mensen, ik hobbel hier nog even door! Als ik niets meer voor die tijd van mij laat horen alvast hele fijne kerstdagen en geniet van de kerstvakantie!

Ayoo en een dikke knuffel!


xx

Marloes



  • 17 December 2010 - 13:30

    Ruby:

    Ja raar gevoel is dat hè, kerst in een warm land. Jaren geleden was ik ook rond deze tijd op Curacao. Met oud&nieuw wordt er wel onwijs veel vuurwerk afgeschoten.
    Ik wens jou in ieder geval ook fijne feestdagen, een goed uiteinde en een fantastisch 2011.
    Dikke kus ook van Gerard. Ruby

  • 24 December 2010 - 18:05

    Aircomannetje:

    Ooit van een soldeerbout gehoord? Blijkbaar was de tin op de printplaat gesmolten in het warme Arubaanse weer... :) Nog 38 nachtjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 20067

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: