Everything that has a beginning, has an end! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu Everything that has a beginning, has an end! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu

Everything that has a beginning, has an end!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 Januari 2011 | Aruba, Oranjestad

Dag lieve, lieve allemaal!

Het is nauwelijks te geloven en te bevatten, maar over 3 dagen sta ik weer met mijn beide pootjes in Nederland! Mijn stage op Aruba zit erop en de tijd is naar mijn gevoel omgevlogen. Ik zal jullie nog even een kleine update geven over mijn laatste twee weken op dit prachtige eiland.

Mijn vakantie begon Officieel op 16 januari! De dag ervoor hebben Floor en ik bij het Holiday Inn afscheid genomen. We hadden een kaart gemaakt met onze foto erop en voor elke afdeling (keuken, bar, restaurant) een mooie doos met koekjes en snoepjes klaargezet. Al mijn collega's waren heel erg lief tijdens het afscheid. Ze hoopten dat ik nog eens terug zou komen en ik denk dat ik dat nog maar eens ga doen! haha. Ik zal mijn Arubaanse collega's ook best gaan missen. Ik heb gemerkt dat, ondanks de cultuurverschillen (en dan heb ik het vooral over het werktempo), Arubanen hele lieve mensen zijn om mee te werken. In de keuken is dat vooral mijn ervaring geweest. Iedereen was altijd bereid om me te helpen en oprecht in je geinteresseerd. Ach, wie weet zie ik ze nog een keer terug!

Verder zijn we de vakantie lekker begonnen met twee dagen op Renaissance eiland. Cas, een jongen die ook op Perle d'Or heeft gewoond, kon via zijn werk heel goedkoop een kamer voor ons regelen. We zouden met zijn vijven gaan slapen op een vier persoons kamer! Toen we eenmaal aankwamen in het hotel bleek dat we, omdat we hadden geboekt via een 'employee', twee upgrades hadden gekregen! We zaten nu in een ocean front suite!! Echt zo gaaf! De bedden vielen een beetje tegen: een kingsize, een tweepersoons slaapbank en een roll-away bed, maar de heerlijke warme douche maakte alles goed! (voor diegenen die het niet weten: Ik heb al een half jaar een koude douche, haha). De rede dat we naar het Rennaisance hotel gingen was dat we het prive eiland van het hotel wilden bozoeken. Als je een kamer hebt, kan je namelijk gratis naar het eiland. We werden vanuit het hotel met een bootje naar het eiland gevaren en konden daar vervolgens de hele dag lekker chillen! Het eiland had twee stranden: een familiy beach en een flamingo beach. Je kan het misschien al raden: op dat strand liepen flamingo's rond! Het was echt heerlijk genieten! Na een half jaar full time in een hotel werken, konden wij nu eens lekker genieten van alle luxe. We hadden 1 nacht geboekt, maar konden twee dagen naar het eiland! Het waren de meest relaxte twee dagen ooit!

Verder ben ik gewoon lekker aan het genieten. Vrijwel elke avond gaan we iets doen, lekker stappen, naar de bioscoop of uit eten! Overdag gaan we lekker naar het strand, gewoon een beetje rondfriebelen bij het zwembad of de stad in. Voor mijn vertrek staat er nog een knallende schuimparty op de agenda (de derde!). Daar heb ik zeker veel zin in.

Afgelopen woensdagavond was laatste Paddockavond. De paddock ligt aan een kade en op de laatste avond is het traditie om het water in te springen. We waren wel met een groep van 15 man!
Nadat we allemaal weer het water uitgetrokken waren hebben we er nog een knallende avond van gemaakt!

Heel perle d'or is echt een beetje aan het leeglopen. Iedereen is klaar met zijn stage en gaat weer naar huis. Begin februari komt de nieuwe lichting binnen. Het is vreemd dat zij nu zo'n waanzinnige tijd tegemoet gaan, terwijl het voor ons afgelopen is.

Vandaag hebben we Eline naar de Airport gebracht. Dat was wel even een reality-check. Het einde is nu toch echt daar en onze dagen zijn ook zo langzamerhand geteld. Ik wil iedereen heel erg bedanken die mijn berichtjes gevolgd heeft! Aruba was voor mij een tijd om nooit te vergeten. Een half jaar vliegt zo voorbij als je het naar je zin hebt en dit half jaar is sneller gegaan dan alle andere halfjaren tot nu toe! Over 3 dagen vertrek ik, over 4 dagen ben ik weer thuis. Mijn vrienden hier op Aruba zal ik niet snel vergeten en mijn vrienden thuis ga ik eindelijk weer zien!

Lieve mensen, ik brei er een eind aan. Tot over 4 dagen! Neem alsjeblieft een ski-jack voor me mee en dan zal ik jullie klappertandend uitlachen als ik als neger terugkom in het land der sneeuwpoppen ;-)

Heel veel liefs en een dikke ayoo!!!

-xxxxx-

Marloes


  • 28 Januari 2011 - 02:30

    Iris:

    loving it! totally zoals het is :)

  • 28 Januari 2011 - 09:24

    Laura:

    Woooow, 3 dagen nog maar :O Het is net weer begonnen met vriezen hier helaas, maar het is overdag nog wel boven 0. Gelukkig heb je al kunnen wennen aan de kou onder de douche ;) Geniet nog van je laatste dagen op Aruba en alvast Goede reis en Tot binnenkort!

  • 28 Januari 2011 - 11:05

    Monika:

    Ik wens je een goede vlucht naar huis en een fijn en warm welkom hier in het koude Nederland.

  • 30 Januari 2011 - 16:16

    Lisette De Groot:

    have fun in nederland..
    bereid je maar voor, het is niet normaal koud hier..

    geniet van je laatste dag....

    goeie reis..
    liefs lis xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 1905
Totaal aantal bezoekers 20071

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: