Halloween en Keuken! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu Halloween en Keuken! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marloes Walet - WaarBenJij.nu

Halloween en Keuken!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 November 2010 | Aruba, Oranjestad

Hallo allemaal!

Met al bijna de helft van de stage in zicht gaat het allemaal toch wel heel erg snel! Ik heb nog steeds een heerlijk tijd hier op het eiland en ik wil er nog zeker een tijdje van genieten!

Afgelopen week is het hier Halloween geweest. Halloween is op Aruba best een grote aangelegenheid. Ikzelf had een verkleedpakje met de naam: Candy Corn Witch, foto's volgen nog. Ik denk dat het beste omschreven kan worden als een mix tussen een heidi-jurkje en een heksenpakje, maar dan oranje! haha. Ik ben met Halloween naar Zissles gegaan. Zissles ligt zo ongeveer tegenover mijn werk, dus ik na mijn werk dat Halloweenpakje aan en wachten op de rest. Mijn collega's vonden het allemaal wel prachtig en ik was de grap van de dag :p haha. Het feest zelf vond ik eerlijk gezegd niet zo boeiend, maar het was wel heel erg leuk om te zien hoe mensen verkleed gingen. Sommigen hadden er in elk geval heel veel werk van gemaakt! Er zaten zelfs kostuums tussen met complete lichtinstalaties! Ik heb in elk geval al een outfit voor carnaval ;)

Wat ook heel erg leuk is, is dat ik sinds gisteren de switch heb gemaakt van het Corals restaurant als Waitress naar de keuken. Ik heb een mooi (nieuw) smetteloos wit kokspak gekregen inclusief muts! Kijken hoe lang dat goed gaat... haha.
Ik mocht de eerste dag lekker eenvoudig beginnen. Het thema van de maandagavond is Barbecue, maar vanwege de regen (jaja, regen!) was deze verplaatst naar binnen. Ik begon met schalen tomaten, uien, augurken en sla snijden voor op de hamburgers. Daarna moest ik chafing dishes vullen met pork chops en chicken drumsticks. voor de niet-horeca mensen: chafing dishes zijn die grote rvs-schalen die op een buffet liggen.. Toen was het opeens al 6 uur! Dat ging snel! In het corals restaurant was er vaak vanaf 4 uur al niks meer te doen, dus moesten we dan wachten, dat is in de keuken toch wel even anders. Ik had de blije taak van runner gekregen. Dit hield in dat ik de chafing dishes op het buffet moest vervangen als deze bijna leeg waren. Op zich niet heel interessant, maar ik had het reuze naar mijn zin! Met een andere collega (Tyrone) ben ik blij gaan vullen. Ik heb zelfs nog even achter het 'action-station' gestaan. Het action station is de plek op het buffet waar er 'live' iets gebeurd. Op maandag is dat vlees snijden. Dit was ook erg leuk. Het was in elk geval een bevrijding om niet de hele tijd naar schransende amerikanen te hoeven kijken en dat er niet naar je gesnauwd word! En ook het feit dat je gewoon gezellig met je collega's kan praten als het even rustig is was gewoon heel fijn. Ik denk dat ik het zeker naar mijn zin ga hebben in de keuken :). Oh en wat betreft dat smetteloze witte pak: na de eerste avond had ik een jusvlek op mijn rug?!.. geen idee hoe ik dat heb gedaan..

Ik hou jullie op de hoogte en de foto's in mijn kokki-oufit volgen! Evenals wat foto;s van mijn collega's ;)

Ik wens jullie allemaal sterkte in bibber-landje en denk aan jullie!

veel liefs en ayoo!!

xx

Marloes


  • 05 November 2010 - 10:53

    Kitty:

    Klinkt nice zus! (L)
    Volgens mij heb jij helemaal geen zin meer om daar weg te gaan of wel dan? & plaats snel een fotoo van je heidi/heksen pakje want ik ben heeeeel erg benieuwd, hahahaha!
    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 20116

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: